جوانه کنجد را در لیست خود قرار دهید

در جوانه کنجد به میزان بیشتر از دانه کنجد پروتئین گیاهی و اسیدهای چرب ضروری موجود می باشد و بدن بشدت به آن نیازمند می باشد.
جوانه کنجد سرشار از ویتامین‌های ب۶، ب۹، E، آهن، منیزیم، کلسیم، فیبر، پتاسیم، فسفر، زینک و روی است. کنجد به عنوان آنتی‌اکسیدان با رادیکال‌های آزاد که باعث مشکلات قلبی عروقی و پیری زودرس می‌شوند مبارزه می‌کند. دانه‌های کنجد موجب اکسیژن‌رسانی بهتر به مولکول‌های قرمز خون می‌شود و منبع خوبی برای کلسیم می باشد .
روی ماده‌ای است که به دشواری در مواد غذایی مصرف می‌شود و به وفور در کنجد حتی در کنجد تفت داده شده وجود دارد. دانه‌های کنجد را باید دور از نور در محیطی خشک و خنک نگه داشت. برای تهیه جوانه کنجد دانه‌هایی با پوست را در کاسه پرآب ریخته به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت آن را خیس کنیدو آب ظرف را خالی کرده و اگر ریشه‌های سفید رنگ نمایان شده‌اند نشانه جوانه‌زدن کنجد است.
می‌توانید آنها را در همین زمان مورد استفاده قرار دهید و یا آنها را در ظرفی قرار داده و با دستمال کاغذی مرطوب بپوشانید و پس از ۳۶ ساعت جوانه سفید رنگ کنجد رشد خواهد کرد. البته باید توجه داشته باشید که هر روز بایستی آب اضافی کنجد را دور ریخته و آنها را مرطوب نگه دارید .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.